Mendoza bereikt - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu Mendoza bereikt - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

Mendoza bereikt

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

07 December 2012 | Argentinië, Mendoza

Eerder dan verwacht gisteren Mendoza bereikt.

De afgelopen dagen ben ik via La Rioja, Villa Union en San Juan naar hier gekomen. Mijn idee was om in Villa Union 3 parken te bezoeken: Laguna Brava, Talampaya en Valle de Luna.
De rit naar Villa Union was lang, stoffig, warm en via the middle of nowhere. In het dorp aangekomen is het erg warm (43 gragen een de schaduw) en uitgestorven. Na zoeken naar een hostel ben ik oververhit. Omdat er geen hostel blijkt te zijn kies ik voor een hotel met airco en zwembad. Beiden heb ik hard nodig.
Na een verfrissende duik loop ik begin van de avond naar het plein om te kijken of in een excursie kan boeken. Maar zoals ik al had gezien zijn er niet veel andere mensen die dit willen. Als ik het kantoortje uitloop hoor ik nederlands. Ik raak met 2 mensen ik gesprek (uit Nederland) en we boeken voor de volgende dag samen een excursie naar de laguna brava. Als we gaan eten in een niet al te druk restaurant zijn we erg verbaasd. Nog 4 nederlanders. Zijn wij dan de enige gekken die hier naar toe komen in december?
De excursie naar de laguna brava heeft als voordeel dat het een bezoek aan de hoogvlakte is. 4300 meter is voor voor mijn voorbereiding op Aconcagua, en het is er heerlijk koel! DE laguna is een schitterend meer met flamingo´s. Ook zien we veel Guanaco´s, Vicuña´s en er zijn geothermische pruttelpotten. Tussen de toppen tot 6800m is het hier helemaal mijn gebied. Helaas moeten we weer terug naar het warme dorp.
Voor de andere excursies heb ik minder geluk. Over Valle de Luna wordt helemaal niet gesproken hier en Talampaya heeft last gehad van een stortbui en is voorlopig gesloten. Ik kan een dag gaan wachten en hopen op andere toeristen om mee het park te bezoeken (mits het weer het toelaat) of vertrekken. Aangezien in een dag wachten in een uitgestorven locatie bij 43 graden geen aantrekkelijk idee vindt besluit ik de volgende ochtend de bus naar San Juan te pakken.

San Juan is 5,5 uur verder met de bus. Het is een middelgrote stad waar oeven is. In 1 middag heb ik alles wel gezien Mendoza te gaan.
En zo ben ik gisteren dus in Mendoza aangekomen.

Aangezien internet erg slecht is atermeer

  • 09 December 2012 - 15:39

    Agnes Bakker:

    Hallo Jolanda,
    Even gelezen, van koud naar warm tot snikheet. Leuk om je te volgen.
    Trouwens prachtige foto`s.
    Genieten, genieten....... Groeten Agnes

  • 09 December 2012 - 21:56

    Riet En Fried:

    Dag Jolanda,

    We zijn er eens goed voor gaan zitten en hebben je hele verhaal meegeleefd.
    Wat ben jij toch een stoere en ondernemende meid !
    Het lijkt ons dat je wel heel erg flexibel moet zijn en een groot uithoudingsvermogen moet hebben om je steeds maar weer aan te passen aan allerlei onverwachte en verrassende dingen.
    Lange busreizen over stoffige , hobbelige wegen en dat bij zeer hoge temperaturen.
    We hebben begrepen dat je nog hoger op wilt en zelfs bergen beklimmen.
    Jolanda we nemen ons petje voor je af.
    Veel succes verder en geniet er van en pas goed op jezelf.

    Groetjes van
    Riet en Fried

  • 10 December 2012 - 09:56

    Ton Jansen:

    Hi Jolanda,

    Leuk hoe jij dit fascinerende continent met de grote tegenstellingen leert kennen en omschrijft.

    Ik wens je nog veel plezier in de resterende 3 weken.
    Ik heb trouwens nog niet uitgevonden hoe ik je fotos kan bekijken, maar dat zoek ik nog uit.

    Met vriendelijke groet,

    Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 28499

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 24 Januari 2014

Aconcagua 2014

15 September 2013 - 26 September 2013

Elbrus 2013

02 November 2012 - 31 December 2012

Argentinie 2012, mijn dromen achterna...

01 Januari 2011 - 29 Januari 2011

Patagonie 2011

02 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

India en Nepal 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

zuid amerika 2007

Landen bezocht: