Hoera sneeuwen gestopt! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu Hoera sneeuwen gestopt! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

Hoera sneeuwen gestopt!

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

20 December 2012 | Argentinië, Mendoza

Tja, het is een beetje saai om alleen maar te wachten in het bassikamp, daarom dat ik nog maar wat aan mijn blog toevoeg.

De storm gisteren is ´s avonds alleen maar erger geworden. Toen ik om 11.00 naar het feest bij de guardeparques wilde gaan kon ik geen meter ver zien. Gelukkig had ik een bekende bij me die me de weg kon wijzen. De guardeparques zijn de park wachters. Zij beheren de berg zeg maar. 1 was er jarig en dat werd goed gevierd met alcohol (op 4350???) en muziek en veel dansen. Met mijn amerikaanse tent genote was ik de enige ¨tourist¨ maar dat maakte de sfeer er niet minder op.

Rond 1.30 naar de tent terug. De tent begint dan redelijk ingesneeuwd te raken. Ook in de tent de nodige sneeuw. In de loop van de nacht wordt de wind alleen maar sterker. Score: 3 tenten gesneuveld en 1 grote eettent. Pfff. Wij liggen af en toe de tent met onze armen gestrekt in model te houden en hopen dat hij overleefd. De voortent heeft het iig begeven. In de loop van deze ochtend is het sneeuwen gestopt en de wind gaat gelukkig steeds verder liggen. (wat een goede volgorde is wat de wind blaast de sneeuw weg) Alles hier stijf bevroren. Morgen hopen we dat de zon terug keert en alles weer kan ontdooien.

Vandaag daarom weer wat in de slaapzak gelegen en gelezen, een oefenwandeling op mijn doble plastic boots en een verplicht doktersbezoek (sat gestegen naar 93%) dus echt een enerverende dag. Bergbeklimmen is geduld hebben.

Wat betreft de wersvoorspellingen voor de top... tja dat kunnen jullie zelf ook zien, daar worden we hier allemaal niet blij van. We zullen zien.

  • 20 December 2012 - 21:36

    Jos En Ria:

    Hoi Jolanda,

    we zullen duimen dat het weer echt beter wordt, zodat je droom kan waarmaken.


    Groetjes.


    Ria en Jos

  • 21 December 2012 - 08:44

    Margareth De Jong:

    Ha Jolanda!
    Gaat erop lijken! Mens, wat spannend voor je! Gek genoeg krijgt het mij ook in z'n greep: een spannend verhaal, waarvan je heel graag wilt weten hoe het af loopt. vraag me af of je straks vanaf vandaag, vanuit kamp 1 en 2 nog kunt bloggen.... zal ongetwijfeld wel. Ik zal het in ieder geval checken.
    Een ding weet ik zeker: jij bent er klaar voor. Dat gaat helmaal goed komen! Veel, heel veel succes. En probeer tussendoor ook nog een beetje te genieten. Ceau chica! Margareth


  • 21 December 2012 - 21:48

    Papa:

    Hi Jolanda,

    Ik ben blij te horen dat het fysiek goed met je gaat. heeft je conditietraining van het afgelopen jaar toch zijn vruchten afgeworpen.
    Ik begrijp ook uit je verhalen dat je slaapzak nog steeds goed voldoet.
    Maar ja, het weer he. Volgens de weersite van de aconcagua waait het wel erg hard op de top en dat blijft nog even. Maar we blijven voor je duimen dat het toch mag lukken. Er moet tenslotte iemand van het jaar de top bereiken.

    vanuit een regenachtig heemstede opnieuw heel veel succes en voor alles, geniet ervan (net als bij de pinguïns).

    papa

  • 22 December 2012 - 17:17

    Lano En Marieke:

    Hoi Jolanda,

    Wat een bijzondere reis ben je aan het maken! We hebben vol bewondering je verslagen gelezen.

    We wensen je heel veel succes en natuurlijk ook veel plezier en we hopen dat het weer een beetje meezit en je je doel kunt behalen.

    Groetjes Lano en Marieke

  • 23 December 2012 - 18:56

    Bob Latten:

    Hallo Jolanda,

    Van Geeta gehoord van jouw avontuur. Petje af voor je moed en je doorzettingsvermogen.

    Mooie feestdagen en daal straks weer gezond af naar ons zeeniveau.

    Namens de Raad van Toezicht van Lijn1 Haaglanden.

    Bob Latten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 28475

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 24 Januari 2014

Aconcagua 2014

15 September 2013 - 26 September 2013

Elbrus 2013

02 November 2012 - 31 December 2012

Argentinie 2012, mijn dromen achterna...

01 Januari 2011 - 29 Januari 2011

Patagonie 2011

02 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

India en Nepal 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

zuid amerika 2007

Landen bezocht: