Regen en mist na 4 dagen traplopen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu Regen en mist na 4 dagen traplopen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

Regen en mist na 4 dagen traplopen

Door: Femke en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

19 September 2007 | Peru, Cusco

Hallo allemaal.

Daar zijn we weer, terug in Cusco. De afgelopen dagen hebben we ons vermaakt met de camina del inca of in het nederlands, de inca trail!
Een prachtige wandeling met veel, heeeeel veeel traptreden.

Na de eerste dag de nodige startproblemen te hebben gehad (bus is 7x over het plaza de armas gereden voor we Cusco zijn verlaten, daarna nog 2 x lekke band) zijn we begin van de middag begonnen aan de tocht der tochten (nee, niet de 11 steden tocht in Nl). Het is prachtig weer, ietwat heiig maar verder gewoon zweten. We lopen met 2 Argentijnen en 2 Brazilianen. Onderweg de 1e inca ruines gespot.
De tweede dag is buffelen. 1200m traptreden klimmen naar de eerste pas op 4200m hoogte. We lopen veel sneller dan gepland en zijn al om 13.00 uur in het kamp. Die middag lekker geluierd en vakantie gehouden. De derde dag is de langste maar mooiste dag. en dat klopt. We besluiten rustig aan te doen en genieten van de omgeving. (vogels in alle kleuren en verschillende orchideeen). Hierdoor zijn we zo lang onderweg dat de gids ons komt halen voor de lunch! (doorlopen chico´s) Helaas is het bewolkt en nog steeds heiig en zien we maar heel soms een glimp van de prachtige besneeuwde bergtoppen om ons heen. De 4e en laatste dag om 4 uur uit onze tent geschopt om de zonsopgang boven machupicchu te zien. Helaas, bij aankomst bij inkiputu (?) gaat het regenen en het is zo mistig dat we verder niets zien. Een grote teleurstelling na al die trappen. De eerste blik op Machupicchu hebben we pas als we er zijn (snif). Het complex is zeer indrukwekkend en het bezoek meer dan waard. We blijven er een aantal uren en gelukkig klaart het weer iets op. De beroemde foto is daarom toch gemaakt.
Terug naar Cusco was weer een belevenis. In de trein een modeshow gehad. Leuk idee voor de intercity van A-dam naar den haag?

Nu de laatste dagen. Het is echt aftellen. Het weer is somber, maar mijn neus (jolanda) is zo verbrand dat dat maar goed is ook. Morgen gaan we souvenirs shoppen in Pisac. (Wie weet nemen we voor sommige van jullie ook wel wat mee.....) Nu gaan we eerst een pisco sour drinken op de, ondanks de mist en regen, zeer geslaagde inca trail.

Tot zover de berichtgeving uit Peru. Zondag kunnen jullie ons weer live bewonderen om 13.55 landen we op Schiphol airport Amsterdam. (welkomst commite is altijd leuk)

P.s. wat een gemopper over die cavia. Is hier een delicatesse!

• 20 September 2007 - 06:01

Astrid En Jos:

Fijn dat jullie weer terug zijn in Cusco, maar wel erg jammer dat het weer wat tegen zat en jullie dus niet de dingen konden zien die jullie wilden zien. Maar ja je kunt ook niet alles hebben. Geniet van de nog resterende dagen in Peru en we zien jullie op Amsterdam.
    Tot zondag. Groetjes papa en mama.

• 20 September 2007 - 10:19

Karina:

Jammer dat het weer zo tegen zat. Wel erg mooi daar zo te horen.
    Helaas ben ik niet in de buurt zondag, ben namelijk vanavond al te vinden op schiphol voor 3 dagen Rome. Maar ik bel van de week voor je verhalen.
    goede terugreis.

Groetjes Karina

• 20 September 2007 - 18:44

Ineke Webbers:

Hallo meiden,
    Het zit er bijna op, maar jullie hebben zoooooveeeel gezien, dat je het thuis misschien gaat beseffen. Ik vraag me altijd af, hoe ze al die traptreden hebben gelegd en hoelang ze er over gedaan hebben, maar dat vraag ik wel als jullie weer thuis zijn en de foto's laten zien. Ik ben erg nieuwsgierig.
    Nu, allerwee een heel goede terugreis en tot ziens.
    p.s. ik zal jullie verslagen missen.

Ineke

• 21 September 2007 - 14:52

Eli:

Save trip home!

Ze voorspellen een mooi weekeind, dus hopelijk zal het in meerdere opzichten een zachte landing worden!

cu

• 27 September 2007 - 17:10

Marije:

Ha femke
    krijg beetje verlaat net de link van ilona door. klinkt alsof jullie een toptijd hebben gehad. tot snel spreex

marije