Cavia in afwachting op incatrail - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu Cavia in afwachting op incatrail - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

Cavia in afwachting op incatrail

Door: Femke en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

14 September 2007 | Peru, Cusco

Piep piep piep....

Ja ja het is eindelijk gelukt. We, nou ja Jolanda en Femke een klein stukje (hapje), hebben cavia gegeten! En dan moet je dat heel letterlijk nemen. Je krijgt gewoon zo een opengesneden beest met kop en tanden op je bord. Even slikken, foto maken en dan... (zelfs andere touristen komen vragen of ze een foto van jouw bord mogen maken!) (5 soles)Het is nog best lekker ook! Zachte, maar stevige smaak. helaas zit er niet zo veel vlees aan het beestje.

Oke genoeg cavia. het moet ook leesbaar blijven voor vegetariers. Hebben we al verteld hoe goed de forel uit het titicacca meer is....

Doen we nog andere dingen dan eten? Nou weinig. We gaan binnenkort op tracking en moeten goed gevoed op reis. Daarom ook de nodige taartjes gesnoept de afgelopen dagen. Hmmm. (Oh ja, moesten verjaardag vieren dus hadden excuus)

Oke, die inca trail. Gisteren zijn we aangekomen in Cusco. Een lang rit met de bus naar de navel van de wereld. Ik cusco zitten we in een top hotel. (hotel Niños) Het hotel is onderdeel van een project voor de kinderen in Cusco en dus voor het goede doel. (donaties welkom). Het bevalt ons erg goed dus we blijven ook na de incatrail slapen. In cusco is het weer uitstekend en we nemen een lekker rustig dagje.

Voor we hier kwamen hebben we het titicaca meer bezocht. Vanuit Copacabana hebben we isla del sol bezocht en hier een flinke wandeling gemaakt. Van uit Puno (Peru) hebben we de drijvende Uros eilanden en isla Taquile bezocht. Deze laatste tocht was touristischer en daardoor minder leuk. We zijn erg aan onze vrijheid gehecht en gaan er graag zelf op uit ipv in kudde vorm over een eiland te lopen.

Wat moeten we nog meer kwijt???
Het is wachten op de incatrail. vanavond om 19.00 briefing. Nog even wat boodscahppen doen, douchen, tas pakken...

Tja en dan is het al bijna tijd om deze reis gedag te zeggen... Of lieve bazen in Nederland, mogen we nog een maandje blijven????

We denken er nog even over na.
Adios, hasta luego.

• 14 September 2007 - 21:36

Frank:

Hey vakantiegangers, jullie zijn voor de verandering weer eens in Peru aangeland zie ik. Maar zo te horen kunnen jullie je daar ook vermaken.
    Je hebt toch wel even aan Vlekkie gedacht voor je je tanden in dat stuk vlees zetten he? Zelfs als voorbereiding op de Inca trail vind ik het twijfelachtig :).
    Veel plezier nog met het laatste stukje van jullie reis. Niet al te veel taartjes eten en luieren, dat moet je immers ook weer allemaal mee slepen op de tocht.

Groeten,
    Frank

• 15 September 2007 - 09:09

Hilde En Klaas:

Volgens Klaas moet je een cavia knuffelen en niet eten ;-) Nou ja, jullie zijn al helemaal ingeburgerd.. Dat zal weer wennen zijn straks in dit kleine kikkerland zonder cavia's op je bord. Geniet er nog maar even van daar!!
    Kus van ons beide

• 15 September 2007 - 11:58

Eli:

Hmm, die vis lijkt me dat idd aantrekkelijker! In dat opzicht voel ik ook veel voor de mening van Klaas.

Geniet van het laatste deel van de reis! Nog ruimte over voor verlof op eigen rekening? Dan kunnen jullie er idd nog een maand aan vast plakken.. ten slotte zijn jullie er nu toch.

Morgen per kano door De Biesbosch, ook leuk ;-)

Veel plezier!!

• 17 September 2007 - 20:07

Joost:

Omdat Agnes hier te lui voor is, dit keer een lief berichtje van je grote vriend Joost. Helaas kan Agnes niet zo lachen om de goeie grappen die ik maak. Zou ze het niet begrijpen? Zo moeilijk zijn ze toch niet!
    Even aux serieux. We volgen jullie reis op de voet en vinden het erg leuk dat jullie het zo te lezen erg goed hebben! We zijn benieuwd naar de foto's en de live verhalen, die we hoop ik snel te horen krijgen. En dan ook graag het echte verhaal van de cavia! Hebben jullie echt iemand gesproken die van iemand heeft gehoord dat er cavia's in Peru zijn?

Groeten en tot gauw!

Joost

• 17 September 2007 - 20:17

Agnes:

Lieve Femke en Jolanda, natuurlijk ben ik niet te lui om jullie een berichtje te sturen en begrijp ik Joost zijn grappen best alleen zijn ze meestal niet heel grappig (elikopter, ha ha ha).
    Heel erg leuk om te lezen dat het jullie zo goed vergaat. Ik ben heel benieuwd hoe de incatrail zal zijn. Natuurlijk ook heel benieuwd naar jullie foto's en live verslag.
    Laatste nieuws van hier is dat onze huisbaas ons huis te koop heeft gezet en dat er morgen mensen komen kijken. Word er inmiddels toch een beetje zenuwachtig van dat wij nog altijd niets (leuks) gevonden hebben. Straks moeten we gebruik van jouw nieuwe logeerkamer komen maken. Mocht iemand die deze site bezoekt en leuk huis te koop weten in de omgeving van leiden.... Verder niet zo veel nieuws hier. Het regent non stop. Gelukkig gaan wij volgende week een weekje naar de zon!
    Geniet van het laatste deel van jullie prachtige reis! Tot snel, liefs Agnes