Vamos a la playa - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu Vamos a la playa - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa

Door: Femke en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

09 September 2007 | Bolivia, Copacabana

Buenos tardes signoras signoritas,

Como esta? A qui esta mui bien.

Zo kijk ons Spaans gaat met de week vooruit! (of er klopt nog steeds geen bal van, maar de mensen blijven vriendelijk naar ons lachen en doen of ze ons begrijpen.)

We hebben la Paz vanochtend velaten met pijn in het hart. Een gezellige stad met aardige mensen. We hebben erg genoten van alle kleine dingen die ons op vielen. (Vrouwen die op straat in een grote plastic emmer slagroom klopten, een man met naaimachine verborgen in een tent op straat, alle schoenpoetsers die de flamingopoep van onze schoenen wilde poetsen,....) Daarnaast zijn we ons te buiten gegaan aan de souvenirverkoop op de heksen markt. Ach tja twee vrouwen op reis... Nadeel is dat de rugtas weer zwaarder is geworden. Maarja, je moet er wat voor over hebben.

Hebben we al verteld over al onze nieuwe vrienden? Italiaan en peruaan ontmoet in Arequipa, 2 canadezen onderweg naar Arica en in Arica, 2 (erg leuke) brazilianen in san Pedro, op de driedaagse tocht nog 2 Italianen en 3 Brazilianen. ja, wij hebben weer wat logeeradresjes op deze aardbol er bij verzameld.

En dan nu copacabana. Nee, niet het beroemde strand in Rio, maar het echte copacabana aan het Titicacca meer. Hier is ongeveer de oorsprong van de aarde. (Volgens de incas, en die konden het weten!) Het is hier weer schitterend. De omgeving is een stuk groener, wat bergachtig en die grote blauwe zee. (Leuk om te weten, het is hier zeer touristisch en ze hebben zelfs trapbootjes in de vorm van een zwaan om op het meer te fietsen)
Morgen gaan we naar Isla del Sol. Het eiland waar de zon is geboren.
Daarna reizen we verder naar Puno en zijn we weer terug in Peru.

Vanuit Puno of later uit Cuzco zullen we ons verslag vervolgen.

Adios,

femke en Jolanda

• 13 September 2007 - 17:45

Astrid En Jos:

Hoi Jolanda en Femke,
    Als jullie nog wat zon over hebben stuur die stralen dan maar deze kant op, want hier is het somber.
    Fijn dat alles goed gaat en jullie zoveel mooie dingen beleven.
    Voor de alweer laatste week wensen wij jullie veel plezier en sterkte, want het zal wel een stevige klim worden op de inca trail.
    We volgen jullie in gedachten en hopen snel weer wat van jullie te horen.
    p.s. hier alles ok momenteel.
    Groetjes papa en mama

• 14 September 2007 - 10:56

Liesbeth:

Ha meiden,

Zo te horen hebben jullie het helemaal naar je zin! Wat leuk dat jullie zoveel mensen ontmoeten! Ik zou graag even om het hoekje willen kijken.
    Wij weer terug van vakantie in frankrijk, we hebben het heerlijk gehad met zelfs goed weer. Weer helemaal opgeladen voor alle drukte van het werk.
    Fem, heb je sms nog kunnen ontvangen?
    Hele dikke zoen en geniet ervan!

Liefs,

Lies