Weer een staking, torres del paine onbereikbaar? - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu Weer een staking, torres del paine onbereikbaar? - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

Weer een staking, torres del paine onbereikbaar?

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

20 November 2012 | Argentinië, Ushuaia

Argentinie staakt vandaag. Gisterenmiddag toen we terug kwamen van een schitterende excursie naar Lago fagnano (met bbq) naar Ushuaia zagen we al de eerste barricade op de hoofdweg opgerzet worden. We hadden toen ook al begrepen dat er gestaakt zou gaan worden. Waarom is ons onduidelijk, en wat de gevolgen voor ons zouden zijn was ook onduidelijk.
Controle van de vluchten gisteren avond leerde ons toen dat mijn (jolanda) vlucht ge canceld was, en die van pappa niet. Ik kon proberen een eerdere vlucht te krijgen.

In het hotel wisten ze ons vanochtend niets te vertellen, dus we zijn op tijd naar de luchthaven vertrokken. Hier was het rustig en na een klein uurtje in de rij werd ons verteld dat er vandaag geen vluchten zijn. Pappa heeft voor morgen tussen de middag een boardingpas gekregen. Ik kan op zijn vroegst donderdag naar El Calefate vliegen. Met een beetje geluk kan ik dan vrijdag naar de Torres del Paine toe, waar ik zaterdag wseer weg moet om mijn vlucht naar Salta te halen.

De mensen die mijn reizen vaker volgen moet dit bekend voorkomen. Was er 2 jaar geleden niet ook een staking waardoor ik niet naar de Torres del Paine kon? Ja, helaas wel. Toen in Chili waardoor ik nu via Argentinie wilde gaan....
jullie snappen dat ik mijn buik vol heb van dit (volgens iedereen schitterende) park. Ik ga dan ook proberen of ik al eerder naar Buenos Aires en Salta kan gaan om vanuit daar mijn reis te vervolgen.

Voor nu hebben we een nieuw hotel gevonden, samen met een Amerikaanse die we op het schip hebben ontmoet. Het wordt dus iig geen nacht op de vloer van de luchthaven. En om hier iets positiefs van te maken gaan we zo lunchen bij Tante Sara, ons favoriete lunchplek. En vanavond maar een lams bbq bij el Moustaccio, ons favorite restaurant. Het blijft tenslotte vakantie.

P.s. voor pappa jammer dat hij niet naar Buenos Aires kan, maar we hebben inmiddels begrepen dat alles hier plat ligt. Mensen die wel werken worden door de stakers belaagd. Er worden o.a. ruiten in gegooid. Geen plek dus om te zijn vandaag. Als het goed is is morgen alles weer normaal....

  • 21 November 2012 - 08:51

    Johnander En Saskia:

    Jeetje, dat is echt balen! (Voor de tweede keer) alle mooie reisplannen in het water gevallen. Hopelijk zijn er voor jullie allebei nog goede oplossingen mogelijk om de reis weer op een ander punt op te pakken of anders (voor papa) om de vlucht naar huis te halen.

    Doe in ieder geval voorzichtig!

    We leven met jullie mee,
    Johnander, Saskia, Justine en Luc

  • 25 November 2012 - 12:22

    Pedro En Els:

    hallo Jolanda en Jos,

    Wat leuk om het reisverslag van jullie te lezen. Het is wel een hele mooie belevenis.
    We wensen jullie nog een goede reis en zijn benieuwd naar de volgende verhalen.

    Groetjes Pedro en Els

  • 25 November 2012 - 22:09

    Daphne:

    Hey Jolanda, hoop dat je inmiddels toch de stakingen hebt gehad... Balen!!!!! Tot nu toe wel een prachtige en bijzondere ervaring lijkt mij. Wees voorzichtig bij het vervolgen van je reis en geniet! Groeten Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 28388

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 24 Januari 2014

Aconcagua 2014

15 September 2013 - 26 September 2013

Elbrus 2013

02 November 2012 - 31 December 2012

Argentinie 2012, mijn dromen achterna...

01 Januari 2011 - 29 Januari 2011

Patagonie 2011

02 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

India en Nepal 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

zuid amerika 2007

Landen bezocht: