Bijna naar antarctica - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu Bijna naar antarctica - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

Bijna naar antarctica

Door: Jolanda en Jos

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

08 November 2012 | Argentinië, Ushuaia

In minder dan 30 minuten vertrekken we dan eindelijk naar Antarctica.
Snel nog even een berichtje naar jullie, want of we de komende 12 dagen iets kunnen sturen is maar zeer onzeker.

De afgelopen 2 dagen heerlijk genoten van Ushuaia. Na en zeer zonnige en warme start was het weer gisteren op zijn zachtst gezegt wisselvallig. Van sneeuw naar felle zon en terug naar sneeuw binnen een half uur. Vandaag is het gewoon stabiel slecht. Een graad of 5 en lichte regen. Bah.
Gisteren genoten van het nationaal park Tierra del Fuego. Met de bus langs alle mooiste plekjes gereden met hier en daar een foto - wandel stop. Pappa heeft inmiddels al 500 foto´s geschoten. Dus dat zegt wel iets. Vandaag de gevangenis bezocht.

Nu zit iedereen in de lobby van het hotel te wachten tot we met de bus de pier op kunnen (=50 meter lopen, maar vanwege het groepsvervoer gemakkelijker te regelen) dan gezamenlijk door de veiligheids en paspoort controle en het schip op. Op naar het land van de pinguings.
Zodra we dat kunnen zullen we jullie laten weten hoe het hier is.

• 08 November 2012 - 22:08

Mirjam:

Hallo Jolanda en Jos,
    Goed om te lezen dat jullie tot op heden voornamelijk positieve ervaringen hebben.
    Al vee moois gezien, dat is waar je het voor doet. Toch?
    Ik ben benieuwd hoe het met jullie op dit moment is, daar op die boot.
    Op weg naar, zoals Tycho zegt, de sneeuwpool.
    Ik hoop dat jullie ook de kleine pinguins zien, want daar is het nu wel de tijd voor.
    Doe er maar alvast een klein fotootje bij, leuk voor iedereen hier. Thuis op de bank.

Take care, X
    Mirjam

• 17 November 2012 - 10:34

Agnes:

Hoi Jolanda, wat leuk om je te volgen en bovendien prachtige foto`s.
    Jij leeft echt in een andere wereld, maar...ik kan ook zeggen dat ik in een andere wereld leef.
    Ik ben benieuwd naar jouw verslag over Antartica en ongetwijfeld heb je mooie foto`s gemaakt.
    Genieten..
    Agnes

• 18 November 2012 - 00:45

Mirjam:

t is stil ..aan de overkant... Hoop dat jullie het fijn hebben.
    Kus voor jullie kleindochter en nichtje morgen.

groetjes Mirjam