Laatste wandelingen - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu Laatste wandelingen - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

Laatste wandelingen

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

27 Januari 2011 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Een paar dagen geleden ben ik aangekomen in Argentinie voor het einde van deze reis (snik).
Via onverharde wegen over de andes langs vulkaan Lanin ben ik van Pucon naar San Martin de los Andes gegaan. Het is onderweg en bij aankomst erg warm / heet.

San Martin is een echt vakantiedorp voor de inwoners van Buenos Aires. Bijna iedereen die je ontmoet komt daar dan ook vandaan. Alles is hier helaas minder goed geregeld dan op de andere plaatsen die ik heb bezocht. Informatie moet je op minstens 3 verschillende plaatsen halen en vervoer van en naar wandelplekken is slecht / niet geregeld. (ach, dan ga je toch liften...)
Toch een wandeling kunnen maken naar een top en uitzichtpunt in de omgeving. De wandeling is de zwaarste van de vakantie. Zeer stijl om hoog en geen mogelijkheden om te traverseren, dit gecombineerd met 29 graden in de schaduw en veel onbeschutte plekken. Mijn kuiten branden door beide factoren. Het uitzicht is prima, maar vanwege de vele steekvliegen maak ik snel een foto op de top en stort mij omlaag.
Aangezien er geen bus terug gaat naar San Martin en ik een Amerikaan heb ontmoet die weet dat er een route zou moeten zijn via een strandje naar de stad terug loop ik met hem mee. Via een woongebied voor indianen (gewoon met huizen hoor, geen tent) weten we uiteindelijk een schitterend strandje te bereiken. Hier wat afgekoeld in het meer en vervolgens in slaap gevallen. Na deze pauze is het nog 1 uur terug naar San Martin. Al met al een mooie maar heel zware dag.

De dag daarop via de zeven meren route (mooiste route van Argentinie) naar Bariloche vertrokken. En hier is het paradijs voor vrouwen. Bariloche is de chocolade hoofdstad van Argentinie. Op bijna iedere straathoek zit een chocolade winkel. Daarom bij aankomst direct maar een taartje met chocola gegeten.

Vanuit Bariloche is het maken van wandelingen wee makkelijker. Er gan gewoon bussen heen en terug.
Ik ben gisteren als afsluiter van de vakantie dan ook de bergen in gewandeld. Persoonlijk vind ik het hier mooier dan in San Martin. Het is iets groener en hoger waardoor je meer uitzicht op sneeuwvelden hebt. Ik loop naar een hut toe aan een meertje (afkoeling) met uitzicht op een rotstop / wand. Hier zijn diverse klimmers bezig de top te bereiken. De sfeer bij de hut is zeer relaxed en het is weer zeer warm. Ik ga lekker op een rots in het meer liggen om te kijken naar de klimmers en als zij de top hebben bereikt daal ik af naar de bushalte.
Terug in Bariloche mijn tas gepakt en de heerlijkste maaltijd in dagen gegeten (forel in roquefortsaus met een goede argentijnse wijn en panceca de dulche de leche als dessert.) Voldaan rol ik mijn bed in.

Vandaag nog wat rondkijken in chocoladewinkels en andere delen van Bariloche en dan terug naar Buenos Aires. Morgen vertrek ik dan weer jullie kant op. Dus ik zou zeggen tot snel allemaal.

  • 27 Januari 2011 - 16:31

    Sandra:

    Hoi Jolanda,

    Jammer dat het er weer op zit, hè?
    Je hebt in ieder geval een fijne tijd gehad en aparte dingen meegemaakt.
    Geniet nog even van de warmte, want hier begint het weer koud te worden. Nou meid, een hele goede reis terug naar Nederland en tot ziens!

    Groetjes, Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Carlos de Bariloche

Patagonie 2011

Backpacken in Patagonie

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2011

Laatste wandelingen

23 Januari 2011

Dansen op de vulkaan

18 Januari 2011

Weg uit punta arenas

15 Januari 2011

Gestrand in Punta Arenas

11 Januari 2011

Fin del mundo
Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 28492

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 24 Januari 2014

Aconcagua 2014

15 September 2013 - 26 September 2013

Elbrus 2013

02 November 2012 - 31 December 2012

Argentinie 2012, mijn dromen achterna...

01 Januari 2011 - 29 Januari 2011

Patagonie 2011

02 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

India en Nepal 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

zuid amerika 2007

Landen bezocht: