Gestrand in Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu Gestrand in Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

Gestrand in Punta Arenas

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

15 Januari 2011 | Chili, Punta Arenas

Ik ben via een schitterende reis aangekomen in Chili. Woensdag avond zijn we met de boot uitgevaren richting het zuidelijkste puntje voor antarctica, kaap horn. En we hebben het bereikt en er voet aan land gezet. Vervolgens via een schitterende route naar Punt Arenas. Ondeweg is het weer wisselend, en zo ook de golven. Maar we mogen niet klagen. Vanochtend de pinguing kolonie bezocht bij punta arenas. Duizenden pinguings op een eiland met redelijk weer. Super!
Daarnaast moet ik zeggen dat de hele reis ook prima verzorgd was. Goede kamer, uitstekend eten en drinken e,d,
Helaas zijn ze in Chili aan het staken. Dus.... we konden de haven niet in. Om 11 uur zouden we van de boot af gaan. Maar om 10.30 gingen we voor anker, net als vele andere groten schepen. We mochten niet aanleggen in de haven. Uiteindelijk om 13.00 maar gewoon gelunched en rond 17.00 geevacueerd. Via een ladder van de boot af op een kleinere boot en dan naar de haven. Alles hier ligt plat. Geen bussen, taxies oid, winkels dicht, restaurants gesloten e.d. Ik heb een hostel en verder even afwachten. Ik kan in ieder geval niet doorreizen naar Puerto Natalis en de torres de paine waar ik morgen aan een trek van 5 dagen zou beginnen. Da´s dus wel even balen.
Ik ga zo maar lekker slapen en wacht de berichten even af. 2 oostenrijkse meiden waarmee vanaf de boot naar een hostal ben gegaan gaan morgen lopend naar de luchthaven (22 km met alle bagage)....
Ik ben zeer benieuwd. Mijn vlucht gaat pas vrijdag. Ik houd jullie op de hoogte.

• 17 Januari 2011 - 07:31

Saskia En Johnander:

Jeetje, wat een gedoe. Je reisverhalen klinken superenthousiast; hopelijk gaat de reis snel weer door. We zijn benieuwd en blijven je volgen!

• 17 Januari 2011 - 08:13

Gert:

Hoi Jolanda,

dat is idd flink balen dat vrijwel alles staakt.
    meerdere peronen zullen waarschijnlijk hetzelfde euvel hebben.
    gelukkig zit bij jou de druk van 22km lopen naar Vliegveld er niet op.

succes,

Gert

• 18 Januari 2011 - 07:49

Saskia En Johnander:

Jolanda van Kesteren waar ben jij nu? Lazen op nu.nl dat mensen uit Punta Arenas werden geevacueerd? Alles oke?