sneeuwstorm - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu sneeuwstorm - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

sneeuwstorm

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

19 December 2012 | Argentinië, Mendoza

Even een update vanaf basecamp Aconcagua.
De afgelopen dagen prima geacclimatiseerd. Zonder al te veel problemen Bonete beklommen (mijn eerste vijfduizender waarvan ik ook echt de top bereik!) Daarna een rustdag en gisteren een eerste voorraad naar kamp 1, camp canada, gebracht. Ik begin al minder als een oud vrouwtje te lopen en denk dat ik het inmiddels red om voor het stoplicht op rood springt een zebrapad over te steken.
Wat betreft mijn conditie mag ik niet klagen. Ik loop steeds mee in de voorhoede. Ook de dokter is erg tevreden, 89% zuurstof in mijn bloed is hier een top score.

Tja, en dan het minder goede nieuws. Het weer. Gisteren avond is in het basiskamp alles goed vastgezet. Het stormt hier en vanaf ca 9.00 sneeuwt het ook nog. Af en toe zitten we in een echte white out. De temperatuur ligt onder 0 en dat wordt verergerd met het windchil effect. Maar... we doe het goed. Er is hier vannacht slechts 1 tent door de wind gesneuvelsd. In Confluencia 2. (Tja, waar je blij mee bent)
Aangezien de voorspellingen niet heel veel beter worden wordt 24 december iig geen toppoging. We proberen overmorgen naar kamp 1 te vertrekken en de dag daarna naar kamp 2. Daarna moeten we zien. 24 december wordt 145 km pu op de top voorspeld, en dat is niet zo best.

Voor nu afwachten. Vandaag vooral warm in mijn slaapzak gelegen. Vanavond wellicht een feestje bij de guardeparces. Morgen weer uitslapen.

Aan de kerstman vragen we dit jaar 2 dingen: droog (sneeuwvrij) toiletpapier en een windstille kerst. Moet kunnen toch?
P.s. wordt case scenario 27e naar de top vanaf kamp 2 en direct afdalen naar basecamp. Zeer zwaar maar....

To be continued.

  • 20 December 2012 - 08:52

    Frank:

    Hey zus!

    Ten eerste leuk om wat van je te horen zelfs vanaf grote hoogte!
    Lijkt je daar boven aardig in je element te voelen en gelukkig heeft een jaar lang afzien wel zijn vruchten afgeworpen! Nu moet alleen dat weer nog mee zitten natuurlijk en dan gaat het helemaal lukken! Denk dat we hier allemaal duimen voor je dat het goed komt met het weer (ik wel in elk geval :))!

    Succes nog even daarboven en op naar de top!
    Fijne kerst!

    Groeten,
    Frank

  • 20 December 2012 - 08:55

    Karina:

    Lieve Jolan,

    Ik had ook niet anders van je verwacht dan dat je lichamelijk er helemaal klaar voor zou zijn.

    Jammer dat het weer nu zo slecht is. Maar ik heb mooi weer voor je besteld dus dat moet helemaal goed komen.

    als je in ieder geval maar geniet van je ervaring!

    Liefs en een warme kerstknuffel uit Nederland.

    Karina

  • 20 December 2012 - 19:49

    Agnes Bakker:

    Lieve Jolanda,
    Ik ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat. Ik kan je vanaf nu niet meer volgen, ik ga op vakantie tot half januari.
    Ik wens dat jouw droom helemaal uitkomt en dat volgend jaar een voorspeodig en gezond jaar voor je wordt en een geweldig samenzijn met je vader de 31 ste.
    Tot volgend jaar.
    Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 28390

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 24 Januari 2014

Aconcagua 2014

15 September 2013 - 26 September 2013

Elbrus 2013

02 November 2012 - 31 December 2012

Argentinie 2012, mijn dromen achterna...

01 Januari 2011 - 29 Januari 2011

Patagonie 2011

02 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

India en Nepal 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

zuid amerika 2007

Landen bezocht: