Fin del mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu Fin del mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

Fin del mundo

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

11 Januari 2011 | Argentinië, Ushuaia

Ik ben er eindelijk, het einde van de wereld!!! Nou, dat valt dus wel mee. Aan de overkant van het beagle kanaal is nog gewoon land te zien en het is hier drukker en beter voorzien van zaken dan in el chalten (supermarkt is veeeel beter, meer dan 1 pin automaat e.d.) En dan de hoofdstraat hier. Vol touristshops, restaurants e.d. en er lopen twee mensen in pinguing en bever pak rond. Help... ik ben in disney land.
Wel heel gaaf om hier te zijn. Overal informatie over antarctica; de boot vertrekt vanuit hier, overal zijn pinguings te koop, last minut reisjes e.d. En tja het is maar 1000 km en je bent er.

Op maandag heb ik lekker een vrije dag genomen. Beetje rond gekeken in de stad en haven en geluierd. En natuurlijk een stempel gehaald voor in mijn paspoort.
Vandaag met een jongen uit het hostel naar het nationaal park gegaan om hier te wandelen. Een schitterende omgeving met eilandjes en inhammen in het beagle kanaal. Vervolgens ook een tocht naar een bever dam. Nou daar kunnen wij in Nederland nog wat van leren, dat die beestjes dat zo kunnen maken. Terug in het hostel wat gerust en Argentijns laat gaan dineren. (22.00)

Morgen ga ik met de boot naar Chili. Ik ben zeer benieuwd. Ik heb de boot nog niet in de haven zien liggen, maar dat komt morgen vast nog wel.

To be continued....

• 12 Januari 2011 - 14:58

Karina:

Leuk Jolanda, om al je verhalen weer te lezen.

• 12 Januari 2011 - 18:07

Gert:

Leuke verhalen; alleen het weer wordt er nu niet direct beter op daar. begint een beetje op elkaar te lijken NL en daar; beetje fris en regenachtig :-(.

Veel plezier in Chile,

Adios

• 13 Januari 2011 - 16:25

Eddo:

hallo jolanda,
    mooi om je verslag te lezen. blijf genieten.