gletsjers en toppen van graniet - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu gletsjers en toppen van graniet - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

gletsjers en toppen van graniet

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

08 Januari 2011 | Argentinië, El Calafate

Hierbij dan eindelijk een bericht uit Argentinie. En wat kan ik zeggen, het is hier super! Te veel te zien en doen om naar een internet cafe te gaan.

Na een voorspoedige vlucht vroeg aangekomen in een warm Buenos Aires. In anderhalve dag heb ik hier alle hotspots bezocht: de volksbuurten San Telmo en La Boco met tango dansers, gekleurde huizen en leuke cafe´s. Als contrast ook de buurt bezocht waar Maxima is opgegroeid (lag toevallig op de route) en begraafplaats Regoletta. Hier is o.a. het graf van de familie Duarte (Evita).
Aangezien ik hier niet voor de steden kom ben ik blij dat ik kan doorvliegen naar Patagonie.
De eerste stop is ht park Los Glaciers wat ik bezoek vanuit el chalen en el calafate.

Eerst naar het bergsport / backpackersdorp el chalten. Het is hier super weer (je kunt het bijna geen patagonie noemen). Vanuit het dorp kan je gemakkelijk de hoogste toppen van het park bekijken. De granieten top (toren) van mt Fitz Roy steekt overal bovenuit. Aangezien het de eerste 2 dagen erg helder weer is geniet ik van de uitzichten tijdens de wandelingen en vanuit het hostel. Vanwegen het goede weer doe ik direct de eerste dag de zwaarse wandeling (je weet maar nooit of je morgen weer zo mooi weer hebt) en da´s best pittig. De tweede dag daarom iets rustiger aan gedaan. Zoals gezegd is het weer super (25 graden de eerste dagen) en ik ben her en der redelijk verbrand. Op vrijdag is het weer minder en bezoek ik de Viedema gletsjer. De gletsjer is gigantisch, de wandeling iets minder (veel te kort naar mijn zin).
Vandaag in El Calafate alles goed gemaakt met een bezoek aan de Perito Moreno gletsjer. De bekendste van Argentinie. Ik had een opgeklopt toeristich ding verwacht (niet zo veel dus) maar wordt aangenaam verast met een grote krakende, knallende, grommende gletsjer. Je kunt hem van redelijk dicht bij bezoeken, maar aangezien de gletsjer een paar kilometer breed is kan je hem niet in zijn geheel over zien. Overal vallen stukken ijs naar beneden, maar door de grootte ben je altijd te laat met de camera. Schitterend dus, en het tripje meer dan waard.
Morgen de laatste dag in het park. Ik ga nu nog toeristischer worden dan ik al was en ga naar een estancia. Da´s een boederij. Ze zijn hier ingesteld op toeristen en laten van alles zien op en rond de boederij. Tot slot krijg ik hier een traditionele lams-bbq voorgeschoteld. (En na de biefstukken hier geproefd te hebben heb ik daar best wel zin in moet ik zeggen) Na deze trip ´s avonds door naar het einde van de wereld: Vuurland.

  • 09 Januari 2011 - 10:53

    Frank:

    Hey zus,
    Leuk om te lezen en te zien dat je het naar je zin hebt! Je hebt al aardig wat kilometers gemaakt volgens mij ;). Veel plezier op de boederij, komt je kinderdroom toch nog uit (boerderin worden)! Ben benieuwd naar je volgende verhalen en natuurlijk de foto's!

    Groeten,
    Frank

  • 11 Januari 2011 - 10:23

    Sandra :

    Hoi Jolanda,

    Er is een hoop te doen en te zien. Geniet ervan en hou ons op de hoogte!

    Groetjes, Sandra

  • 11 Januari 2011 - 17:21

    Daphne:

    Heeee Jolanda! Goed om een bericht van je te lezen... En zo positief en enthousiast!! Veel plezier en geniet ervan he?? Groetjes Daphne

  • 12 Januari 2011 - 19:41

    Jos En Ria:

    Hoi Jolanda, fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Verder nog een goede voortzetting van je reis .

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, El Calafate

Patagonie 2011

Backpacken in Patagonie

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2011

Laatste wandelingen

23 Januari 2011

Dansen op de vulkaan

18 Januari 2011

Weg uit punta arenas

15 Januari 2011

Gestrand in Punta Arenas

11 Januari 2011

Fin del mundo
Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 28382

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 24 Januari 2014

Aconcagua 2014

15 September 2013 - 26 September 2013

Elbrus 2013

02 November 2012 - 31 December 2012

Argentinie 2012, mijn dromen achterna...

01 Januari 2011 - 29 Januari 2011

Patagonie 2011

02 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

India en Nepal 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

zuid amerika 2007

Landen bezocht: