Oorverdovende stilte en schitterende bergen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu Oorverdovende stilte en schitterende bergen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

Oorverdovende stilte en schitterende bergen

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

22 Oktober 2009 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

Het is al weer lang geleden dat ik iets heb laten horen dus tijd voor een nieuw bericht. Nu uit het schitterende en heerlijk rustige Nepal.

Via een lange reis zijn we aangekomen in Nepal. Een wereld van verschil met India. De eerste ochtend gewekt met het geluid van vogels... wouw, das lekker. Tijdens de eerste ochtendwandeling in Nepal deed de stilte gewoon pijn aan de oren. Ja je merkt het hier wel, het is een stuk rustiger. Al is het hier in het touristische Pokhara nog best druk.

In Nepal zijn we bij Lumbini, de geboorteplaats van Budha aangekomen. Na een bezoek aan de zeer exact gemarkeerde geboorteplaats (op deze steen(tje) is het gebeurd... ja me neus!) zijn we de bergen in getrokken. Nepal is in 3 delen verdeeld, laagland (Zuiden tegen India aan waar Lumbini en Chitwan liggen) , iets hoger (Kathmandu) en de himalaya.
De afgelopen dagen zijn we de bergen in geweest. Heerlijk gewandeld tussen de toppen van het annapurna massief (tot 8091m). Vanaf een "topje" op 3210m hebben we zonsopgang bekeken boven het annapurna massief. Geen standaard zonsopgang met rode schijf die om hoog komt, maar het geleidelijk licht worden (beschenen worden) van de besneeuwde toppen. Een koude top ervaring. Ik kan hier nog wel even blijven vertoeven in deze omgeving!

Maar nee...
Vanmiddag zijn we de bergen uitgerold, terug in Pokhara. Hier een nieuwe (lees schonere) outfit aangeschaft (broek, t-shirt en slaapshirt). Da's lekker wassen zo.
Morgen vertrekken we vroeg naar Kathmandu. hier hebben we 1 vrije dag waarna we doorgaan naar Chitwan. Onderweg gaan we raften en in chitwan gaan we op zoek naar neushorens en tijgers. Dat is toch ook een mooi vooruitzicht.
Wel voelt het al een beetje of de vakantie op zijn einde loopt. (Snif)

Voor iedereen die foto's wil zien... zoals bekend ben ik een digibeet... Ik weet dus niet hoe ik hier foto's kan plaatsten. Ik nodig een ieder dan ook in den haag uit voor een beknopt overzicht (heb al best veel foto's en zal selectie maken)

Tot zo ver deze update. Zodra ik weer beschikking heb tot internet en tijd heb om te mailen (de reisdagen zijn de afgelopen week erg lang geweest) laat ik weer wat van mij horen.

groeten aan iedereen en tot snel.

• 22 Oktober 2009 - 15:58

Gert:

Ik kan het niet wachten.
    Moet nog een week en een dag ;-).

De komende periode klinkt erg goed ook al is het nog maar een weekje.
    Raften op zich is al spannend. Dus niet gaan zwemmen naast de boot zoals maatje Martin wel heeft gedaan. Dan ga je nemelijk harder dan de boot en lig je zo in een waterval voordat je het door hebt.

HAVE FUN ;-).

Gert

• 22 Oktober 2009 - 18:22

Frank:

Hey zus, klinkt allemaal erg goed. Ben erg benieuwd naar je fotos!
    Geniet nog ff van de laatste week.

• 22 Oktober 2009 - 19:16

Karina:

Hey Jolanda,

Wauw wat klinkt dat allemaal fantastisch.
    Ben zeer benieuwd naar de foto's

Liefs
    Erwin, Karina en Tara

• 23 Oktober 2009 - 16:11

Jos En Ria:

Beste Jolanda, wat lijkt het daar mooi.
    We zijn erg nieuwsgierig naar je foto's.
    Nog een hele fijne week.
    Groetjes Ria en Jos

• 27 Oktober 2009 - 15:51

Femke:

Ha Jolan,

Ik kom graag je foto's bewonderen! Klinkt fantastisch allemaal.

Liefs, Femke

• 28 Oktober 2009 - 14:35

Daphne:

Heej Jolanda,
    Klinkt allemaal fantastisch, we zien graag je foto's als je terug bent!

Groetjes Daphne

• 29 Oktober 2009 - 09:48

Mirjam:

Hallo Jolanda

Het is ook veel leuker om foto's te kijken met live-verslag van jou.
    Succes met de terugreis,

tot snel