Bericht vanuit basiskam - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu Bericht vanuit basiskam - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

Bericht vanuit basiskam

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

10 Januari 2014 | Argentinië, Mendoza

Voor we morgen naar de hoge kamp'en vertrekken even een kort bericht vanuit het basiskamp. We zijn hier eergisteren met 11 man aangekomen en allen zijn voldoende geacclimatiseerd om door te mogen.
Het weer is meer dan goed en slaat positief door. De 1e dag hebben we gelopen bij ruim 36 graden. Niet echt aangenaam. Hier in het basiskamp is het overdag in de tenten niet te harden, de zon brand enorm. s nachts vriest het.
De tocht is schitterend. Veel mooier dan afgelopen jaar. De vallei om hier te komen is veel groener en na 2 dagen zagen wa Aconcagua voor het eerst via de zuidoost kant. (south face en polish glacier) Wat mij betreft het mooiste zicht op Aconcagua wat ik ooit heb gehad.
De laatste dag voor het basiskamp moesten we 2x een gletsjer rivier doorwaden. Ijskoud. De 1x nog sochtends in de schaduw. Ik heb een m uildier geregeld om droog over te komen. Ik denk dat ik 10 jaloerse expeditiegenoten met gevoelloze voeten heb gehad.De 2e doorsteek moest ik er wel zelf aan geloven, maar deze was in de hete zon.
De tocht naar kamp 1 is ook veel mooier dan afgelopen jaar, maar veel zwaarder. Veel los gruis waarbij je voor iedere 2 stappen die je maakt er 1 terug zakt. Gelukkig mogen we morgen nog een keer. Positief, hoe hoger je komt, hoe beter het uitzicht.

De groep is erg gezellig. al hebben we op de rustdage ook een echte boekclub. Met mij gaat het matig,ik ben snip verkouden aan de expeditie gestart en de extreme droogte, hitte en stof doen er geen goed aan. Dit helpt helaas ook niet met acclimatiseren waardoor ik veel meer last heb van de hoogte dan vorig jaar. Balen.
Gelukkig ben ik van de rustdagen redelijk herstelt. Voor de tocht omhaag heb ik voor 5 kh een porter geregeld. Om het iets te vergemakkelijken.çDe voorspellingen voor de topdag zijn super, slechts 10 km pu wind. Al is het zwaar, ik ga er voor.

Ik hoop over een week weer wat te laten horen met goed nieuws.

  • 10 Januari 2014 - 20:43

    Papa:

    Verkouden, inderdaad balen, want dan kom je lucht te kort op die hoogte.
    Ik zou maar gauw proberen er vanaf te komen.
    Verder blij te horen dat de vooruitzichten goed zijn. ik had ook zoiets al gezien op de weerswebsite, maar die ging nog niet ver genoeg in de tijd.

    vanuit deze kant nog steeds alle sterkte toegewenst. Misschien gaat het dit keer dan toch lukken????

    Succes,
    papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 28378

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 24 Januari 2014

Aconcagua 2014

15 September 2013 - 26 September 2013

Elbrus 2013

02 November 2012 - 31 December 2012

Argentinie 2012, mijn dromen achterna...

01 Januari 2011 - 29 Januari 2011

Patagonie 2011

02 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

India en Nepal 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

zuid amerika 2007

Landen bezocht: