Start expeditie - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu Start expeditie - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jolanda Kesteren - WaarBenJij.nu

Start expeditie

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

04 Januari 2014 | Argentinië, Mendoza

Vanochtend zeer vroeg (vannacht zeer laat) aangekomen in Mendoza.De vlucht van 40 minuten van Santiago naar Mendoza van 23.05 was 2 uur vertraagd dus ik heb mij, om in de stemming te komen, op de luchthaven vast een goed glas wijn gegeven.
Vandaag rustig opgestaan en de laatste boodschappen voor de expeditie gedaan. (noten, reep chocola e.d.)
Daarna een siesta en mijn tas herpakt. Om 17.00 staat de ontmoeting met de groep op het programma. We zijn met 11 man (9 man en 2 vrouw) maar nog lang niet iedereen is in Mendoza aangekomen. Ik denk dat de echte ontmoeting dus morgen zal worden.

Nog wat administratieve zaken geregeld bij inka en straks op naar de eerste Argentijnse Parilla (en voorlopig de laatste) en Malbec.

Morgen halen we onze permits op en vertrekken naar Penitentes om zondag te starten met de 3 daagse toch naar het basiskamp. Na een rustdag hier gaan we de hoge kampen bezoeken met als doe uiteindelijk de top van 6962 m te bereiken. Leuk (wat is leuk) detail is dat iig 4 laden van de groep niet voor de eerste keer Aconcagua proberen te beklimmen. 1 man is hier al voor de 3e keer. oef.
Wat betreft het weer, dat is vooralsnog wisselvallig. Harde wind en rustiger dagen wisselen zich af. Wij blijven daarom vol goede moed.

Wellicht voorlopig het laatste bericht. (ik zit in een ander basiskamp dan vorig jaar) Tot over een paar weken.

• 06 Januari 2014 - 10:16

Bart:

Leuk om mee lezen.
    Heel veel succes en plezier!

groet,
    Bart (HRR)

• 07 Januari 2014 - 17:19

Papa:

Het mag dan een tijdje duren voordat je deze reactie leest, maar ik wilde hem dan toch maar versturen om je het allerbeste toe te wensen voor deze tocht. je hebt er weer een jaar naar uitgekeken. Eens moet het lukken.
    Heel veel succes en met een beetje mooi weer (niet al te harde wind) zou het moeten lukken.
    Toi toi toi,

papa